Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


söndag 6 december 2009

Äntligen en blogg!

Ja - då har jag äntligen startat en blogg, då. Har som du kanske vet funderat över detta ganska länge, men aldrig riktigt kommit till skott om man säger så. Det är ju en baggis att dra igång en blogg så det är liksom inte svårighetsgraden som har hindrat mig, det har bara inte blivit av!

Jag är ganska klar över vad jag kommer att skriva om här, men är lite osäker på hur ofta det kommer att bli. Mina intressen är ju kalligrafi i alla dess former så det är ju kärnan i både mitt liv och min verksamhet och kommer att få en naturlig plats i bloggen. Även typsnitt och bokstäver, ord och språk, form och färg och layout i allmänhet är sådant som intresserar mig, så det kommer säkert att bli en del sånt också. En del länkar hamnar säkert här också, kanske citat och tänkvärda ord allteftersom de dyker upp. Ett annat av mina intresse är fotografering (på klar amatörnivå) och det vanligaste motivet i bildbanken är onekligen mina två katter, så det är inte omöjligt att det blir något (katt)foto emellanåt också.

Eftersom bloggandet är nytt för mig så hoppas jag att jag lär mig allt eftersom hur det funkar. Att jag skulle få en massa läsare tvivlar jag starkt på - jag blir glad om någon över huvud taget med liknande intressen hittar hit! Och om du hittar hit och faktiskt gillar (eller för all del ogillar) det jag skriver så kommentera gärna - jag ser fram emot att läsa vad du tycker!
Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar