Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


söndag 10 januari 2010

En award


Jag har fått denna award från en av mina norska kalligrafielever Anne. Jag är fortfarande ny på det här med blogging och hoppas att jag gör detta "rätt". Reglerna är i alla fall följande:

  1. Kopiera awarden till din blogg
  2. Länka till personen som gav dig den
  3. Berätta sju intressanta saker om dig själv
  4. Välj sju andra bloggare som du vill skicka awarden vidare till
  5. Länka till deras bloggar
  6. Gör en kommentar i bloggarna du skickar awarden till så de får kännedom om den
Jaha ja. Sju intressanta saker om mig? Hjälp!! Okay, jag får försöka:

  1. Jag har ett nästan sjukligt intresse för ord och utformning av ord i skriven form. Det innefattar även de språkliga finesser (eller kanske mer bristen på dessa) som jag ser till vardags. Normala människor tycker inte att jag är riktigt klok i huvudet.
  2. Jag anser att väldigt många människor skriver SOM KRATTOR, och det värsta jag vet är sms-förkortningar i "vanlig" skrift.
  3. Jag har ett sällsynt dåligt lokalsinne, vilket gör att jag inte gärna ger mig ut på vägarna på egen hand om jag inte absolut måste.
  4. Jag kan bli glad en hel dag om jag ser en vacker eller oväntad färgkombination någonstans. På någons kläder, i naturen, på en bilparkering, i en spegling i en vattenpöl - vart som helst. Jag "ser" också färger och -kombinationer vid starka känsloupplevelser.
  5. Jag har inte det minsta intresse för sånt som traditionellt anses vara typiskt "kvinnligt" - inredning, tyger, kuddar och fluff, blommor och trädgård, kläder och smink etc. Ett intresse för inredning finns och jag vet vad jag gillar när jag ser det, men jag är inte intresserad av att hålla på med det själv! :)
  6. Jag tycker att downsizing (eller heter det "downscaling"?) låter mer och mer lockande. Jobba mindre, spendera mindre, mer tid över till de viktiga sakerna i livet.
  7. En av mina värsta mardrömmar är att få reumatism i händerna. Vad skulle jag göra om inte händerna skulle funka längre?? Tur att reumatism inte ligger i släkten!
Så där. Kommer inte på något annat än detta. Intressant? Nja, förmodligen inte - men det bestämmer väl du som läser! :-)

Tack i alla fall till Anne för denna award! Jag är som sagt ny på det här med blogging och jag följer inte många bloggar, men jag kan skicka detta vidare till i alla fall en person - min kollega i Malmö, Anna Malm!
Marie

1 kommentar:

  1. Spennende at du tok utfordringen :-) Jeg synes absolutt det var spennende å lese om noen av dine andre sider, og jeg ser at vi har litt mer enn katter og bokstaver til felles også. Jeg synes også at mange skriver dårlig, både grammatisk og språklig, og jeg klarer ikke helt å la være å irritere meg over det. Jeg har for øvrig også dårlig lokalsinne, så jeg må gjerne beregne litt ekstra tid til å lete meg fram når jeg skal til et nytt sted eller steder hvor jeg ikke er så ofte :-)

    SvaraRadera