Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


fredag 1 januari 2010

Nytt år, nytt liv?

Gott nytt  år på er allihop! Nytt år... 2010... MMX... tjugohundratio. Nytt decennium. Dags att starta om på nytt - igen?

Jag brukar inte ge några direkta nyårslöften, men i år tänkte jag i alla fall att jag skulle lova mig själv följande:

  • Jag ska äta mer grönsaker
  • Jag ska sluta bita på naglarna 
  • Jag ska strukturera min begränsade tid för kalligrafi bätre, så att jag får ut mer av den
  • Jag ska tillverka mer med min kalligrafi - helt enkelt färdigställa fler arbeten i stället för att bara öva och öva och öva
Det känns som om det är hanterbara löften. Minst viktigt (och samtidigt lättast) är väl naglarna, men de övriga känns nästan nödvändiga. Jag är trött på att jag så sällan färdigställer något när det gäller kalligrafi - det slutar alltför ofta med skisser och övergivna idéer. Det beror förmodligen på för högt ställda krav och förväntningar från början. Det känns som en bättre ide att färdigställa fler och enklare arbeten än att bara planera att göra större och svårare saker. Eller?

Vi får väl se hur det går. Blir det fler arbeten färdigställda så lär de dyka upp i galleriet på min ordinarie hemsida... så jag hoppas att det blir en rejäl påfylling där snart. Håll utkik!
Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar