Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


torsdag 7 januari 2010

Veckans kattfoto

Eftersom mitt liv inte enbart kretsar kring bokstäver och text - även om en stor del gör det - så finns det andra saker som jag tycker är roliga. Fotografering till exempel.

Det är roligt att fota, och det är så himla lätt att experimentera med olika vinklar och ljus och beskärningar med en digitalkamera och dator. Jag tar mycket kort det ska erkännas, men slänger även oerhört mycket som inte blir som det var tänkt. Men ibland blir det ett och annat "guldkorn".

Två katter flyttade in hos oss för drygt ett år sedan, och deras små ansikten översvämmar snart min hårddisk. :-) Icke-kattägare har nog svårt att se fascinationen med att fota kissarna gång på gång, men om man känner sina husdjur så ser man de olika ansiktsuttrycken och kroppsspråket... och det blir en sport att fånga det på bild. Dessutom är de ju ständigt ens närmaste fotoobjekt.

Här kommer en bild på vår ocicat Loah, fångat i ett ögonblick där det ser ut som om han poserar!



Nästa gång kommer ett foto på huskatten Diva!
Marie

2 kommentarer:

  1. Å, så vakker katt du har! Jeg elsker katter, og vi kan jo aldri få for mange kattefoto :-)) Gleder meg til å se Diva også!

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker katt! Det du skriver om deras ansiktsuttryck och kroppsspråk stämmer 100%. Fantastiskt bild :)

    SvaraRadera