Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


onsdag 17 mars 2010

Alliansens nya logga

Jaha. Alliansen har skaffat sig en ny grafisk profil. Och de har misslyckats grundligt med loggan, om ni frågar mig.

Vad är till exempel vitsen med att stapla bokstäverna i varandra som de gör ("LLI")? Och sen stapla dem på varandra ("SE")? Det hjälper inte direkt med läsbarheten kan man tycka... möljligen med igenkänningsfaktorn. Det ser bara konstigt ut i mina ögon. Liknar mest ett namn på en dagisavdelning, eller aphuset i djurparken. Suck. Och mörkt orange för moderat politik, hur går det ihop? Är jag bara gammaldags kanske, eller ligger inte det lite för nära rött (s) för att vara ett riktigt bra färgval? Och själva utseendet på de staplade, ihoptryckta bokstäverna påminner faktiskt på sätt och vis lite grann om sossarnas geometriska ros. Det var nog inte meningen!

Jag undrar jag hur man tänkte här, och vem som ligger bakom designen. Ska nog googla lite på det... eller är det nån som vet?

Uppdatering 1: Det verkar vara http://www.garbergs.se/ som gjort loggan. Fast dom skriver ingenting om det på sin hemsida. Undrar varför...?

Uppdatering 2: Jo, dom skriver visst om det, några dagar efter den värsta mediastormen. Undrar om dom är nöjda med loggan själva, eller om det var ett fall där kunden vill/får bestämma för mycket?


Marie

1 kommentar:

  1. Helt enig med deg, denne var tragisk! :-( Den minner meg om en reaannonse eller noe sånt fra 70-tallet...

    SvaraRadera