Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


lördag 20 mars 2010

Fulaste färgen?

Jag tänkte skriva ett negativt inlägg idag, om den fulaste färgen jag vet - brunt. Som i slaskig, grusig, smutsig snö. :(

Jag tänkte skriva att det inte finns nån färg som är så tråkig - någonsin! - som den bruna sörja som ligger på vägar och trottoarer så snart det saltas på vägarna eller börjar töa. En äckelbrun, våt, obehaglig sörja.

Fast sen började jag titta på fotot jag tagit för att illustrera detta negativa inlägg. Och började tycka att den kanske inte var så äckelful trots allt. Särskilt inte när solen lyser som den gör här. Faktiskt så är mönstret av snö, slask och vatten lite intressant till och med. Skulle kunna tänka mig att lägga kalligrafi i någon form ovanpå detta snösörjemönster, och det skulle kunna bli rätt bra! Eller vad tror du?


Jag vet inte riktigt vad man ska dra för slutsats av detta. Antingen är jag helt galen eller också... ja, jag vet inte. :-) Kanske är det inte så dumt att ifrågasätta det man tror att man tycker emellanåt!
Marie

1 kommentar:

  1. Man kan nesten uansett finne noe fint i naturen, og dette bildet ble bra, det. Det hadde vært spennende om du hadde lagt på litt kalligrafi på det, og legger det ut her så vi kan se :-)

    SvaraRadera