Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


söndag 7 mars 2010

Kopparetsningar

Jag har lite dåligt samvete. Jag har inte skrivit så mycket läsvärt här i bloggen på sistone. Fast jag har faktiskt en ganska bra anledning!

Om du har följt mina uppdaterngar på Twitter så vet du att jag har experimenterat en hel del med att etsa i kopparplåt under ett par månader. Det är oerhört roligt, och att göra dessa små etsningar till smycken känns som en naturlig förlängning av det hela. Jag är fortfarande på experimentstadiet men har börjat ta foton för en Etsy-shop. Etsy.com är en internationell handelsplats för "all things hand made" där det säljs mycket hantverk. Mycket som finns där är skräp, men det finns en hel del väldigt vackra och välgjorda saker också. Med mycket tur så ska jag kunna sälja några alster där. :) Och detta är alltså anledningen till att jag inte har uppdaterat bloggen med något direkt matnyttigt på ett tag. Hoppas ni har överseende med detta! Jag etsar och fotar och grejar för fullt...

Bilden till höger visar en av mina etsningar som har fått en färgglad patina. Dessa smycken kommer även att dyka upp på http://www.kalligrafi.com/ i någon form fram över. Jag hoppas att det kan finnas en marknad för dem... vad tror du?
Marie

3 kommentarer:

  1. Wow, så stilig! Disse tror jeg helt sikkert at det er marked for :-)

    SvaraRadera
  2. Kul att höra Anne. Vi får väl se!

    Tack för att du kommenterar ibland i min blogg... du är i stort sett den enda som gör det av någon anledning. Jag tittar emellanåt i din blogg också, men jag kan alldeles för lite om scrappvärlden för att kunna bidra med något där... :)

    SvaraRadera
  3. Jeg får bare oppfordre de andre som titter innom deg til å kommentere, for det er jo morsomt å få respons på det man legger ut!

    Så hyggelig at du titter innom av og til, tusen takk :-)

    SvaraRadera