Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


torsdag 27 maj 2010

Animation med kalligrafitema

Av en ren händelse råkade jag nyligen få syn på en fransk animerad film med ett tydligt kalligrafitema i sättet som den är animerad på.

Jag förstår inte ett ord franska tyvärr, men det är en vacker film, snyggt gjord men själva historien känns sorglig. Jag vet inte riktigt vart kalligrafitemat kommer ifrån heller, eller varför huvudpersonen verkar bli "infekterad" med skrivtecken... men skulle väldigt gärna vilja veta!

Filmen hittar du här. Finns det någon vänlig fransktalande själ där ute som kan tala om för mig vad den handlar om? Gör gärna ett inlägg i kommentarerna nedan!

Marie

2 kommentarer:

  1. Hej Marie! Vilken underbar lite film du har hittat. Jag blir helt till mig av den här fantasin med bokstäverna i träden....
    I perioder, när jag själv textat mycket, har jag sett bokstavsformer på de mest oväntade ställen och just i träd - bland grenar och de former som skapas där.
    (Du är en fena på att hitta i den kalligrafiska världen!)

    SvaraRadera
  2. Haha, jag med. Ser bokstäver i vattenpölar och moln och barr som ligger på gatan osv. Borde kanske göra en serie bloggposter av sånt också :)

    SvaraRadera