Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


fredag 14 maj 2010

Kalligraferade kuvert igen

Nu är det ett par veckor sedan jag visade några kalligraferade kuvert, och under tiden har ett par stycken till hunnit skickas ut. Jag vet inte riktigt vilket verktyg som är roligast att skriva med när det blir så här stora bokstäver - bredpennan eller "ruling pen". Olika effekter blir det i alla fall, och jag gillar båda. Bägge namnen har den här gången fått en grå skugga som knappt syns på foto, samt små "guldpluttar" i en linje som enkel dekoration. Lite väl tajt placering av bokstäverna i "Whitlach" beroende på att jag visste att det skulle bli ont om plats på bredden...





Marie

4 kommentarer:

  1. Wow, så flott! Kjempefin match med bokstavene på adresselappen din :-)

    Jeg vet det ikke er helt etter kalligrafiboken, men personlig så synes jeg det er fint når bokstavene står ganske tett,- og det gjør at jeg sliter litt med å få rett mellomrom mellom bokstavene i mine egne arbeider også. Jeg føler at det blir litt mer rom enn det jeg er komfortabel med :-)

    SvaraRadera
  2. Jo, så är det nog ofta. Men när man väl har "sett" mellanrummen och insett vilken roll det spelar för hur bokstäverna ser ut så finns det ingen väg tillbaka! :)

    SvaraRadera
  3. Underbart.
    Du är fantastisk.
    VILL HA!!!

    SvaraRadera
  4. Det är väldigt snyggt och jag är glad för att ha det i min ägo.

    SvaraRadera