Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


fredag 21 maj 2010

Loggor och sånt - igen

Jag har gjort ett par blogginlägg tidigare om utformning av loggor och sånt, och hittills har dessa nog (tyvärr) varit lite negativa i tonen. Det är ju som bekant av nån anledning mycket enklare att påpeka brister än fördelar, något jag normalt sett försöker tänka på att undvika så långt det går. :(

Men ett företag som har en logga som verkligen passar till deras produkter är Jularbostugan. Till att börja med så hintar ju bara namnet i sig en del om deras produkter. Det låter hemvävt, traditionellt, lantligt - eller hur? Och vad är det dom säljer? Jo fjällstugor och torp. Perfect match. Och loggan är klockren dessutom - ett typsnitt med gotiskt texturautseende, rusikt och lantligt och traditionellt och lite "juligt" (ursäkta ordvitsen). Och så lite blått och grönt i bakgrunden för himlen och naturen skulle jag tro. Inte modernt, men så enkelt och effektivt! Jag blir glad när jag ser den bara av den anledningen! Ett grafiskt uttryck som presenterar företaget direkt och väldigt bra!

Du hittar deras hemsida på http://www.jularbostugan.se/.
Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar