Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


måndag 19 juli 2010

Läderarmband med etsad kalligrafi

Bara för att det har varit så varmt ett tag har jag experimenterat vilt med etsningar och olika anvädningsområden för dessa. Det är nämligen väldigt mycket svalare och skönare i sambons verkstad än det har varit både utomhus och inomhus!

I lördags blev detta läderarmband med fastnitad kalligrafietsning i koppar klart, 25 mm brett med tryckknappar. Nitarna är lite diskretare i verkligheten, de blev lite väl framträdande på bild av nån anledning. Jag kommer nog att utveckla detta vidare, med annan knäppning och annan metall och annan text osv. Tror att rostfritt kan göra sig bra mot läder. Kul var det i alla fall att blanda in ett annat material, och jag kommer att lägga ut dessa i min Etsyshop inom några dagar. Och om du är intresserad av att köpa nåt av det jag gör i etsningsväg, kontakta mig direkt så löser vi det utan att blanda in Etsy.


Om det inte går att läsa texten på fotot så står det i alla fall "Jump and the universe will catch you". Nåt man borde tänka på lite oftare tycker jag. "Våga och vinn", typ. "Ta klivet". Och så vidare.
Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar