Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


torsdag 22 juli 2010

Massimo Polello, kalligraf

Åh, jag har hittat en vacker liten film gjord av/med den italienske kalligrafen Massimo Polello! Detta är helt klart en man som för länge sen har kommit över strävan efter "perfekta" bokstäver... och det han gör blir i alla fall både vackert och konstnärligt. Vid ett par tillfällen hör man hur pennan skrapar mot pappret... ljuv musik! Nåt liknande skulle jag vilja göra när jag blir stor :-) Massimos hemsida hittar du här och han har även ett Flickr-konto här.



Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar