Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


fredag 30 juli 2010

Silver, silver, sterling silver!

Om du har följt mina twitteruppdateringar på senare tid så vet du redan att jag har börjat etsa i en ädlare metall än koppar och rostfritt - nämligen silver. Det tog ett tag att komma över "rädslan" för materialet - det kostar onekligen ganska mycket mer än koppar och stål - men nu är jag igång i alla fall!



På sätt och vis är silver ett enklare material än koppar eftersom det inte utvecklar regnbågens alla färger när man värmer det, men det är betydligt svårare att få till en bra ytfinish. Än så länge håller jag mig till en borstad, matt yta som komplement till de oxiderade bokstäverna - det döljer nämligen små repor och sånt. Fast det kanske jag inte borde ha avslöjat.. :) Hur som helst så är detta fortfarande oerhört roligt att hålla på med!
Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar