Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


tisdag 13 juli 2010

Veckans kattfoto 13 juli 2010 (fast youtube-film i stället för foto)

Okay - en gång för alla ska det slås fast att jag INTE är nån trädgårdsmänniska. Jag håller efter ogräs i de få rabatter som finns, men jag anlägger inga nya och hyser noll intresse för blommor och grönt. Ett undantag blev det dock av praktiska skäl nyligen. Men det var minsann ingen som talade om för mig att den vackra blåa "kantnepetan" även kallas "kattmynta"... vilket däremot grannens svarta hona bevisade med besked. Alldeles salig och rusig blev hon, alldeles massakrerad blev plantan. Nåväl. Katten fick ju en "tripp" i alla fall... och det var värt 29 kr att se det! :)



Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar