Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


onsdag 22 september 2010

Etsad kalligrafi på silversmycken

Igår gjorde jag klart detta kombinerade smycke med två silverplattor med etsad kalligrafi. Det är lite mer avancerat än de enkla silverplattor med ord på som  jag gjort hittills, och utseendet blev ett helt annat än när plattan bara hänger direkt från en läderrem. Lite kvinnligare liksom. Det var en liten utmaning att få ihop alla delar men det gick med lite pulande. Är ovan vid tekniken och handgreppen. Än så länge är jag inte säker på om jag ska erbjuda detta format i min webbshop på Etsy... men kanske, om jag billigare inköpskanaler för material än genom Slöjd-Detaljer (dyra!).

Som vanlig är det en mardröm att fota blänkande metall... tur att digitalt är gratis i såna här sammanhang. :)


Marie

1 kommentar:

  1. Så snygga smycken du gör Marie, du verkar verkligen vara en tusenkonstnär. Jätteroligt att se att du jobbar med olika material och har kalligrafi-skriften på dessa smycken. Detta är verkligen något nytt och fräscht.

    Kram//Tina i Falun

    SvaraRadera