Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


tisdag 28 september 2010

Glen Epstein: Tom Trabert's Blues (Waltzing Matilda)

Jag vet inte varför jag inte har postat den här länken tidigare, det är en av mina favoritvideor med kalligrafianknytning - alla kategorier.

Glen Epstein - som tyvärr inte är i livet längre - kalligraferade denna text och satte ihop bilder med Tom Waits's sång till något alldeles... aldeles underbart vackert. Jag får tårar i ögonen varenda gång.

Videon går inte att länka in direkt här i bloggen, men du hittar den här.
Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar