Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


torsdag 21 oktober 2010

En enkät!

Hittade denna enkät hos Amanda och tänkte ge den ett försök! Tänkte översätta frågorna först till svenska, men hoppar det... hittar inget bra ord för "least favourite word" :)

1. What is your favorite word?
”Sommarregn”, tror jag. Det känns så bra i munnen liksom, och låter som ”maräng”.  Eller också är det för doftförnimmelsen som kommer med ordet som gör att jag gillar det.

2. What is your least favorite word?
”Argbigga” låter fult. Och ”biträde”. Skär liksom i öronen.

3. What turns you on creatively, spiritually or emotionally?
Kreativt: Färger och strukturer i naturen. Blomsterarrangemang, stenytor, rostiga metaller etc. Och så ord så klart. Hörda på tv, lästa nånstans eller bara sådana som dyker upp i hjärnan av sig själva.

4. What turns you off?
Negativitet och missunnsamhet.

5. What is your favorite curse word?
“För helvete!!” Ganska snällt svärord :)

6. What sound or noise do you love?
Vårens första jublande lärkor som flyger så högt upp att man inte ser dem. Regn mot fönsterrutorna. Och barnaskratt så klart.

7. What sound or noise do you hate?
Knäppandet i huset när jag är ensam hemma. Telefonsignaler mitt i natten - betyder aldrig nåt bra. Motordrivna sågar i trä. Gör ont i öronen. :(

8. What profession other than your own would you like to attempt?
Delfintränare eller -forskare! Fantastiska djur det där.

9. What profession would you not like to do?
Högstadielärare och sopåkare. Inte en chans!

10. If Heaven exists, what would you like to hear God say when you arrive at the Pearly Gates?
Du har inte trott på mig, men jag ser att du har levt så väl du har kunnat. Välkommen in!

Marie

1 kommentar:

  1. "Du har inte trott på mig, men jag ser att du har levt så väl du har kunnat. Välkommen in!"

    Den gillar jag!

    SvaraRadera