Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


lördag 2 oktober 2010

Kalligraferade kuvert

Det är ett tag sedan jag visade några kalligraferade kuvert, och sanningen är den att jag inte alltid kommer ihåg att ta kort på dem :( Och när jag väl kommer ihåg det, så blir det ofta i sista minuten och med en mobilkamera som definitivt inte är gjord för att ta kvalitetsfoton. Photoshop hjälper ju till lite grann, men resultaten blir oftast inte så lysande... men det syns ju åtminstone hur det ser ut!

Här kommer i alla fall ett gäng av de senaste ivägskickade i omväxlande humanistkursiv stil och s.k. "pointed gothic":






Marie

1 kommentar: