Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


lördag 30 oktober 2010

Mer kalligrafi till folket!

När jag startade mitt egna företag Little One Design 1999 var det först och främst för att jag ville knäcka extra som "webbdesigner". Yeah right. Sen tänkte jag om lite. Kalligrafi är ju faktiskt det jag kan bäst, eller hur? Jag är inte så himla bra på nåt annat egentligen. Alltså satte jag igång med att skriva min första brevkurs i kalligrafi under sommaren 2001 och köpte in lite enkla material i form av spetsar och bläck - sånt som är svårt att få tag på i Sverige. Och sen har det rullat på hela tiden, i en förvånansvärt jämn fart.

Det är inte så att jag kan försörja mig på mitt företag, men det har hittills gått mycket bättre än jag nånsin trodde då för snart tio år sen. Visst är arbetsinsatsen hög och antalet kronor per timme lågt, men nästa person som tar en kallligrafikurs eller köper kalligrafimaterial av mig kommer få kundnummer 800. Åttahundra! Vem hade kunnat ana att det kunde finnas så många intresserade av ett så pass udda ämne? Inte jag i alla fall. Åttahundra människor på ett torg blir en ganska stor folkmassa. Blir nästan lite rädd när jag tänker på det.

Så till alla som handlat eller tagit kurser genom åren, ni som har mailat och haft frågor eller bara ville skicka en uppmuntrande kommentar - tack så mycket för stödet, det värmer! Jag hoppas att ni har blivit åttahundra till om tio år! :)
Marie

1 kommentar: