Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


måndag 29 november 2010

En "giveaway" före jul!


Så här lagom inför jul tänkte jag faktiskt ha en liten utlottning, eller "giveaway" som det kallas nuförtiden. Jag erbjuder dig som läser detta att vara med och tävla om två av mina etsade kalligrafismycken. (En del av dessa ser du här till höger.) Ett helt valfritt smycke kommer att lottas ut till två personer. En julklapp till någon när eller kär - eller till dig själv kanske? Silverhänge, armband i läder och rostfritt eller kopparhänge? Du väljer.

Hur funkar det då? Jo, så här:

1. Gå till min webbshop på Etsy och välj ut det smycke som du helst vill ha.

2. Kom tillbaka hit och lämna en kommentar här nedanför där du talar om vad du har valt och varför. (Vinner du så blir det detta smycke som du får.) Din kommentar räknas som en "lott" i utlottningen. Glöm inte att ange mail- eller bloggadress eller annan kontaktuppgift så jag kan meddela dig om du vinner. Maila mig på marie [at] kalligrafi.com ifall du inte kan eller vill kommentera själv så gör jag det åt dig.

3. Vill du länka från din egen blogg till detta inlägg räknas det som ytterligare en lott, likaså om du twittrar om det. (Skriv nåt i stil med "Jag medverkar i en utlottning av unika smycken med handskriven kalligrafi på http://kalligrafi-com.blogspot.com/2010/11/giveaway.html" - ja, du fattar. Lite reklam för mig i gengäld.) Länk på Facebook funkar givetvis också :) Tala i så fall om att du har gjort det i kommentarerna nedan, med en länk till din blogg eller twitter.

Det är allt! Tävlingen är öppen till fredagen den 10 december kl 20.00. Vinnarna kommer att kontaktas under lördagen den 11 december, och resultatet presenteras även här på bloggen under helgen. Vinnarna bör ha vinsten i god tid innan jul.

Lycka till!

(Det vore givetvis lätt att säga att detta är ett helt osjälviskt erbjudande från min sida, men så är det ju inte riktigt. Jag vill givetvis gärna ha åsikter om mina smycken, veta vilka som upplevs som mest attraktiva etc. Jag tänker inte hymla om det. Jag vinner, och två av er som läster detta kommer också att vinna!)

Marie

17 kommentarer:

  1. Amor vincit omnia! Hänget.
    Tycker om texten och kalligrafin där. Det är ett av de mest enkla i form och utförande. Stiligt! Påminner mig rent personligen också om en konsert vi hade i Medelplana kyrka, skriven och dirigerad av Lasse Dahlberg. Som vi sjöng Amor vincit omnia i underbara juni....

    SvaraRadera
  2. Jag fastnade för det första i silver "Proud Mom" Är nybliven fyrabarnsmamma och är självklart en stolt sådan : ) Länkar till din blogg från min.
    Tack för en inspirerande och fin blogg/hemsida.
    //Karin
    kscrap@live.se

    SvaraRadera
  3. susanne svensson ( susan-svensson@tele2.se)30 november 2010 08:13

    Carpe Diem (hänge) - ord som jag gör mitt bästa för att leva efter. Använder det mycket när jag textar på brädor, kort mmm. Alltid uppskattade. Har funderat på att tatuera in det oxå, men har inte riktigt tagit mig mod till det ännu :o)

    SvaraRadera
  4. Carpe diem-hänget gillar jag. För det gäller att fånga dagen och leva den fullt ut och ha roligt och vara aktiv, det är den bästa medecinen mot allt. Jag vet...

    SvaraRadera
  5. Jag gillar sterling silverhänget - Proud mom. Enkelt men ändå så vackert!

    SvaraRadera
  6. Jag siktar in att vinna läderarmbandet "dont worry", det tycker jag är jättesnyggt!

    SvaraRadera
  7. Ett tillägg till mitt förra inlägg,varför jag ville välja just "dont worry", känns extra viktigt i dessa tider med all stress runt om i vårt avlånga land, och även i andra länder. Ta vara på dagen, njut mer av livet, ta hand om varandra, lev här och nu, det är så viktiga ord, och har också blivit mina livsord.

    Jag måste bara säga att du gör ett svårt val för oss Marie, eftersom alla dina smycken har sina egna personligheter, otroligt fina. Jätteroligt att du gör detta för oss.
    Stor kram till dej Marie!
    Tina i Falun

    SvaraRadera
  8. Jag gillar hänget "Unique". Enkelt, snyggt, stilrent. En bra påminnelse om att vi alla är unika.

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara smycken. Jag gillar smycket Live your life. Håller tummarna att jag har turen på min sida. Länkar till din blogg ifrån min hemsida susannespysselblogg.blogspot.com
    Min mailadress är:
    scrapochkorthuset@home.se
    //Susanne

    SvaraRadera
  10. Christina Arvidson (christina.arvidson@comhem.se)1 december 2010 13:11

    Marie, smyckena är alla väldigt vackra! Jag har dock fastnat mest för armbandet "breathe" - snyggt med kopparn mot svart läder. Dessutom blir jag alldeles lugn i magen när jag tittar på det.
    Varma hälsningar,
    Christina på Hammarö

    SvaraRadera
  11. Armbandet med texten "Jump and the universe will catch you" är slående passande i mitt liv just nu. Den i stainless steel är finast!

    SvaraRadera
  12. Helst av allt så skulle jag vilja ha smycket som heter "Harmony etched sterling silver pendant with calligraphy". Det var det smycket som mina ögon föll på först av alla och det är det som jag i slutändan är mest förtjust i!

    SvaraRadera
  13. Sanna Axelsson2 december 2010 19:29

    Det smycke som jag tycker bäst om är "one of a kind" i silver. Jag skulle vilja ge det till min bästa vän för hon är verkligen unik och oerhört viktig för mig.

    SvaraRadera
  14. Carpe diem är underbart ordspråk och smycket är grymt fräckt, så vilken kombination. Känns inte som om jag behöver skriva mer... Ha det gott! /Marie (marie_blom@hotmail.com)

    SvaraRadera
  15. Monica Oskarsson2 december 2010 21:39

    Smycket med texten Unique tycker jag är stilrent, enkelt men ändå säger så mycket. Underbart vackert!

    SvaraRadera
  16. p.s Har fixat en länk till din tävling nu! d.s

    SvaraRadera
  17. Jag har helt glömt bort att anmäla mig till din fina tävling, jag är en stolt mamma till två pojkar och det är de halsbandet som jag väljer Proud mom och fixar llänk med det samma.

    Kram Anna

    SvaraRadera