Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


torsdag 18 november 2010

Marie of Sweden behöver en "logga" (del 2)

Jaha ja. Efter att kalligrafin var klar så lekte jag lite med bokstäverna i Photoshop. Klippa och klistra, ångra och göra om etc. Så snart jag var klar med det så gick jag över till InDesign som är ett mycket smidigare program än Photoshop när det gäller att hantera lager med olika innehåll, storlek etc.

Jag började med att leka med en design för ett visitkort, nåt som jag har haft dåligt samvete för länge för att jag inte har gjort. Layouten ser just nu ut så här, men den är inte definitiv. Kan nog ändra något här och där... om jag får sova på saken.

Bakgrunden till layouten ser ut lite som läder men är faktiskt ett foto av ett ark s.k. "stärkt papper" eller paste paper som det kallas på engelska. Det är helt enkelt ett pappersark täckt av vetemjölsklistersmet och målat med ett par lager valnötsbläck. Har börjat använda detta ark som bakgrund för mina produktfoton, tycker det passar silvret bra. Som av en slump så blev ett av de bästa fotona på ett hänge där "unique" är etsat i ytan... nåt som kändes passande eftersom jag tycker att det jag gör faktisk är unikt.

När denna layout var klar följde ett par banners av bara farten - till Etsy och Wordpressblogg. Känns rätt bra att äntligen ha en liten egen "grafisk profil"! :)

Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar