Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


lördag 13 november 2010

Ny blogg!

Jag har startat en ny blogg.  I Wordpress dessutom. Precis som om jag inte hade tillräckligt att göra ändå.

Denna nya blogg ska vara inriktad mot mina etsade grejor, och mina försök att sälja dessa på Etsy. Därför blev namnet och url:en MarieOfSweden.wordpress.com En blogg ska ju vara ett utmärkt säljverktyg sägs det ju, så jag tänker i alla fall försöka. In English, of course. Världen blir liksom lite större på engelska :)

Jag har bara börjat skrapa på ytan av Wordpress, men det är ju helt klart ett mycket mer avancerat verktyg än Blogger. Får se hur detta går... än så länge är det bara en basic installation med standard "theme", ingenting är tweakat för fem öre. Men det är i alla fall en start!

Nåväl. Det vore trevligt om det ginge att försörja sig åtminstone delvis på den här hobbyn jag har. (Ginge att försörja sig? Det låter konstigt, men det är nog språkligt rätt? Om än en gammal böjningsform? Som i om jag finge chansen att... ) Vi får väl se! :) Det finns inte så mycket skrivet där ännu, men gör gärna ett besök ändå!

Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar