Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


fredag 31 december 2010

"Flourishing" kalligrafi

Detta borde jag nog ha postat innan jul med tanke på att det är en kalligraferad julhälsning, men den är så bra att jag gärna vill visa den även om julen har passerat. Heather Victoria Held heter kalligrafen, och hon gör ett fantastiskt vacket julkort (tror jag att det är i alla fall) i traditionell stil med en s.k. "pointed pen". Filmen är drygt 9 minuter lång men är väl värd att se. Den är också en bra lektion i hur mycket man kan åstadkomma med ett enda stift av den här typen i pennan. En masa "krusidull" och sånt har aldrig riktigt varit min grej, men detta är mycket skickligt gjort. Håll tillgodo!



Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar