Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


torsdag 16 december 2010

Kalligraferade kuvert

Här är lite blandade stilar på kalligraferade kuvert. Först ett med stilen "pointed gothic", som är en blandning mellan textura och humanistkursiv stil. Det låter kanske konstigt att blanda just dessa stilar, men om man kollar noga så ser man karaktäristiska drag från båda två. Jag gillar den här stilen, den är väldigt dekorativ om än kanske inte så praktisk i några större sammanhang.

Sedan kommer två kuvert med en personlig humanistkursiv stil med bokstäver som är fulla av liv och rörelse och liksom dansar eller studsar fram på raden. Efter alla år med slaviskt kopierande av bokstäver har detta blivit en absolut favorit som jag använder mycket - personlig, originell, och helt och hållet min! :) En lite mer återhållsam version av denna stil är vad jag använder allra mest på mina kalligrafismycken.







Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar