Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


onsdag 29 december 2010

Layoutproblem på väg att lösas?

För exakt ett år sedan hade jag stora problem med en layout av en text som jag skrev om här. Av någon lustig anledning har detta "problem" som legat i byrålådan så länge börjat pocka på uppmärksamhet igen - ett helt år senare.

Då kunde jag inte få nån ordning på radbrytningar etc. utan att det såg kantigt och konstigt ut, men nu vete katten om det inte kan bli nåt hyfsat bra av det här snart. Det här är i alla fall den aktuella lösningen av textlayouten:


Lite luftigare än mina tidigare försök, och inte alls lika tydliga och kantiga konturer som då heller. Tror det kan funka faktiskt! Det är inte utan att det börjar klia i fingrarna. Att det ska bli en form av regnbågsskrift är nästan självklart, och så en klassisk humanistkursiv stil med slingor... yummy!

I'll be baack! :)
Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar