Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


lördag 11 december 2010

Vinnarna är dragna!

Nu är vinnarna dragna i min utlottning/giveaway som startades för nästan två veckor sedan. Jag vill härmed gratulera Sanna Axelsson som vunnit silverhänget "One of a Kind" och Bea C som vunnit armbandet "Jump and the universe will catch you". Ni har båda blivit kontaktade privat och jag hoppas att ni blir nöjda med era smycken. Stort grattis!

Själva lottdragningen gick lite speciellt till kan man kanske säga. Jag vet att jag hade kunnat ge varje deltagare ett nummer och låtit www.random.org ge mig ett slumpmässigt nummer, men hur kul är det? I stället skrev jag en papperslapp för varje medverkande och  knycklade ihop dem. Sen lade jag ut allihop på golvet i "studion" i förmiddags när katterna var helvakna och alerta. Och alla som har någorlunda unga katter vet att papperstussar är bland det mest oemotståndliga i hela världen. Så jag tänkte att de första två lapparna som jagas ut ur rummet, de vinner!

Lillkatten Laktrits är illersnabb när det gäller papperstussar och gjorde sitt "val" i ett flygande fläng. De vinnande papperslapparna hann förvisso bli lite sönderbitna och aningen nerdregglade innan jag fick tag i dem igen, men det funkade alldeles ypperligt som dragningsmetod :) Så grattis än en gång till Sanna och Bea!

Detta var första gången som jag ordnade en sådan här utlottning, och jag tyckte det var väldigt intressant att se vilka favoriterna var och vilka motiveringar som gjordes. Det var roligt att se att det verkade handla om väldigt personliga val med många olika texter eller formuleringar. Jag hoppas att det betyder att jag har valt ganska bra ord att sätta på pränt.

Till slut vill jag också säga stort tack till alla som medverkade för alla positiva kommentarer om denna delen av min verksamhet... det värmer ska jag säga! Jag tycker att det är fantastiskt roligt att göra dessa smycken, och det är ännu roligare när jag ser att de uppskattas!

Marie

1 kommentar: