Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


fredag 14 januari 2011

Jag ska medverka i Vårrundan!

Jaha ja. Det som startade som en tanke och en chansning i söndags kväll är nu ett faktum. Jag ska medverka i årets "Vårrundan" här på Kinnekulle!

Vårrundan är ett årligt återkommande arrangemang den första hela helgen i maj och den drivs och genomförs av ett stort antal hantverkare och konstnärer, cafeéer och restauranger och idéella föreningar som bor och verkar på "Kullen". Även om jag har varit ute som besökare flera år så har jag aldrig tyckt att jag har nåt att direkt medverka med. Penna och papper? Inte så publikvänligt va?

Men i år har jag ju faktiskt nåt att visa och sälja - mina etsade hals- och armsmycken, eller hur? Så jag chansade och mailade ansvarig person i söndags, och efter några mail och andra kontakter fram och tillbaka har jag nu fått en överbliven (?) plats att medverka på - hos Agneta och Christer på Stampens kvarn mellan Forshem och Gössäter i Götene. Bara så där! :) Trots att sista anmälningsdag är passerad sedan länge och allting. Sicken tur!

Det känns som om det kommer att bli fantastiskt roligt. Vårrundan brukar locka mycket folk även långt ifrån som åker från ställe till ställe för att titta och handla, och det ska bli riktigt spännande att se hur folk som inte känner mig reagerar på det jag gör. Dessutom är ju Kinnekulle oerhört vackert vid den tiden på året med den fräscha grönskan, så bara naturen gör ju faktiskt resan värd. Jag har förvisso aldrig gjort något sådant här tidigare, men huvudet är fullt av idéer om hur jag ska lägga upp det hela, vad jag ska ta med, hur jag ska presentera smyckena etc. Känns jättekul, faktiskt!

Så om du har vägarna förbi Kinnekulle den 7-8 maj, eller om du bor i närheten så är du varmt välkommen att besöka mig och alla andra utställare. Jag återkommer med mer information så fort jag vet något mer eller när programmet är klart!
Marie

4 kommentarer:

  1. Men visst tar du med några bilder också? Och presenterar din verksamhet? Lyfta fram kalligrafin som konstform? Kontakta tidningar och berätta vad kalligrafi innebär. Heja!

    SvaraRadera
  2. Jo, det hade jag nog tänkt, fast vet inte riktigt hur ännu. Måste kanske ha en plan B också (utomhus och dåligt väder, hu!!) Men brevkurserna ska ju visas, pennor och bläck ska finnas, och i nån form måste ju även färdig kalligrafi finnas med och självklart demonstration... fast tyngdpunkten blir ju på smyckena. Så är tankarna nu i alla fall! Kan hända en del fram till maj :)

    SvaraRadera