Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


måndag 3 januari 2011

Kalligraferade kuvert

Dags för lite kuvert igen då :) Jag har nog sagt det förut, men jag tycker att det är oerhört roligt att göra dessa. Det är kul att skriva stort, det är kul att improvisera medan man skriver (jag gör aldrig några skisser först om det inte väldigt långa namn), det är kul att ta ut svängarna lite grann i alla fall. Jag hoppas att dom blir väl emottagna, men jag hör faktiskt i stort sett aldrig nån kommentar från adressaterna...

Här är det i alla fall tre skrivna i humanistkursiv stil och ett i en "pointed gothic" stil.









Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar