Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


fredag 4 februari 2011

Lite personliga trivialiteter

Ta upp närmaste bok, slå upp sidan 18, rad 4: vad står det där?
a conto on account --betalning payment on account (Modern svensk-engelsk ordbok)

Vad var det senaste du såg på tv?
Hm... nyheterna på TV4 i morse. Snart blir det väl nyheter igen... och Let's Dance :)

Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
En sambo som trummar med fingrarna mot skrivbordet medan han surfar på sin dator. Och ett irriterande tjut i vänster öra som jag hoppas försvinner snart.

När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
I eftermiddags. Bar matkassen från bilen och höll på att slå ihjäl mig på den glashala isvägen med smältvatten på :(

Vad har du på dig? 
Eh... grå långärmad tröja, grå mjukisbyxor. Håret i tofs. Skulle inte gärna visa mig för nån utomstående i detta. Hemmakväll i kväll, liksom :)

Vilken var den senaste filmen du såg? 
Oj. Ser så fruktansvärt lite på tv, men det måste nog ha varit "Låt den rätte komma in" på SVT för ett par veckor sedan. Den var väl rätt okay, fast lite väl långsamt svensk.

Skulle du överväga att flytta utomlands?
Nä, faktiskt inte. Jag gillar årstiderna. Gillar vintern, snö eller ej. Vår och sommar är ju fantastiska och hösten är mysig... Att dra till Spanien eller Thailand på ålderns höst lockar inte alls. Inte just nu i alla fall.

Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar