Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


onsdag 9 mars 2011

Malik Anas Al Rajab - arabisk kalligrafi

Jag har inte varit så aktiv här på bloggen på ett tag av olika anledningar - de flesta jobbrelaterade - men nu är jag i alla fall här igen för tillfället.

Snubblade över en fantastiskt duktig arabisk kalligraf nyligen - Malik Anas Al Rajab från Irak.

Även om jag inte fattar ett skvatt av språket så uppskattar jag skönheten i linjerna och färgerna och kompositionen. Fantastiskt vackra arbeten här!

Läs mer på desigg.com/malikanas.
Marie

6 kommentarer:

  1. Hejsan Marie! "Ramlade in" på din blogg och tänkte att du kanske även skulle vara intresserad och uppskatta denna artists färdigheter:-) http://www.hajinoordeen.com/index.html

    Mvh

    SvaraRadera
  2. Btw... såå fina "tissetasser":-) (den randiga skulle nästan kunna vara min lilla prinsessas tvilling)

    SvaraRadera
  3. men juste, glömde, den här mannen e oxå väldigt skicklig o har en häftig lite annorlunda o nyskapande stil: http://hassan.massoudy.pagesperso-orange.fr/galerie.htm

    SvaraRadera
  4. Hej och tack! Ska absolut kolla upp dessa länkar. Arabiska är vackert även om man som jag inte begriper ett endaste litet dugg av vad det står... :)

    SvaraRadera
  5. Hej !!

    hur får man tag i Malik Anas Al Rajab?
    bor han i Sverige?

    SvaraRadera
  6. Vet tyvärr inte vart han bor. Hittade bara sajten ovan av en händelse!

    SvaraRadera