Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


fredag 15 april 2011

Men det var då märkvärdigt!!

... vad förbaskat besvärligt allt kan vara vissa dagar!! Alltså, vad är det som händer i huvudet - för det är väl i huvudet det sitter - när precis allt man gör blir fel?

Jag spiller bläck på trasmattan. Måste tvättas och blir i bästa fall ren. Sen smetar jag ut icke torkat bläck över en nästan färdigskriven sida. Måste göras om. Tappar vattenglaset i golvet och måste torka vatten på väggar och golv. (Fast glaset höll, det är väl alltid nåt.)  Jag kan inte ens klippa lädersnören till mina armband i rätt längd - missar på sju centimeter. Hur i hela friden kan man mäta SJU centimeter fel??

Förvisso är det fredag kväll, och förvisso har det varit en helvetesvecka med enormt hög stressnivå på kontoret, men i alla fall. Jag ger upp. Korkar nog upp fredagsvinet redan nu....

Trevlig helg på er i alla fall!

Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar