Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


onsdag 20 april 2011

Mer material till Vårrundan

Under Vårrundan - hantverksmässan som jag ska vara med i den 7-8 maj - ingår en liten "miniutställning" i Österplana kyrka. På en yta som är 60x60x60 cm får man visa upp vad man ställer ut och berätta om vad man gör för att locka folk.

Har funderat lite av och till på hur jag ska presentera mig. Tror väl kanske inte att det är läge att lägga ut verkliga exemplar av smyckena... inte för att jag normalt sett tror att nån går och stjäl saker ur en kyrka, men ändå. De kan ju få små ben och "försvinna". Så jag kom fram till att ställa upp två fotoramar i A4-storlek, och så kalligrafera en kort och kärnfull - förhoppningsvis - verksamhetsbeskrivning.

Sagt och gjort. Produktfoton har jag ju ganska gott om så det var bara att plocka ihop:



Och så lite kalligrafi på det:


Inte för att det blev det vackraste jag någonsin skrivit, men det är i alla fall kalligraferat. Jag hoppas att det ska räcka för att göra åtminstone någon nyfiken! :)

Program för denna majhelg hittar du i pdf-format här. Det vore jättekul om du som läser detta har vägarna förbi och kommer och hälsar på!
Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar