Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


torsdag 5 maj 2011

Det närmar sig...

Nu börjar det verkligen närma sig Vårrundan med stormsteg - bara några dagar kvar. Jag är så tackam att det trots veckans snö (!) och hagel kommer att bli soligt och nästan sommartemperaturer till helgen. Det blir ju lite trevligare att stå utomhus i två dagar då! :)

Igår gick startskottet på sätt och vis. Samtliga utställare har fått ett utrymme om 60x60 cm i en samlingsutställning i Österplana kyrka. Typ "presentera dig själv och vad du gör för allmänheten". Jag har tidigare skrivit om hur jag tänkt kring presentationen, och så här blev det. (Tyvärr glömde jag min Canon så det blev mobilkamera och bildkvalitet därefter... )


Kvällens trevligaste överraskning var annars alla andra utställare. Jag som alltid har arbetat på egen hand utan nåt egentligt utbyte med andra i verkliga livet (internet är en annan sak) var alldeles överväldigad av känslan bland alla dessa kreativa människor. Vilken energi! Och vilket nätverkande som pågick hela tiden. Och alla var glada, förväntansfulla, intresserade och intressanta. Kanonkul!

Kyrkan är för övrigt också värd ett foto. Den är också väldigt vacker, fast omöjlig att få med hela på ett foto med mobilen:


Nåväl. I morgon har jag tagit ledigt från jobbet för att kunna fixa det där lilla sista och plocka ihop alla grejor. Partytält, skyltar, armband, hängen, sax och snöre, kamera, huvudvärkstabletter, bananer, solskydd... Hugaligen, hela bilen kommer att bli full av "brôte"! :)

Det ska i alla fall bli riktigt, riktigt roligt. Och har du vägarna förbi Kinnekulle, välkommen till Stampens kvarn vid Gössäter! Och vet du inte vart det är, så finns det en Enirokarta här! :)
Marie

3 kommentarer:

  1. Så det blir party! :P (partytältet är med) ;)

    SvaraRadera
  2. Tror vi blir rätt möra efter 8-9 timmar utomhus, fast det beror nog inte på nåt "party"... ;P

    SvaraRadera
  3. Passerade EFTER stängning igår :(
    Hoppas att du hade det bra...

    SvaraRadera