Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


tisdag 3 maj 2011

Rörigt inför Vårrundan

Vårrundan på Kinnekulle närmar sig med stormsteg. Min tvättstuga ser ut därefter också, för det är där jag har ställt upp alla grejor som jag på ett eller annat sätt ska använda mig av.




Kaos! Skyltarna ska hänga på partytältet som vi ska husera i. Fotoramarna under dem ska till miniutställningen i Österplana kyrka. Det som ser ut som glesa räfsor är en egenhändigt konstruerad grej som (förhoppningsvis) ska hålla mina armband på plats och göra dem synliga.

På den svarta skivan längst bak hänger mina halssmycken i silver och koppar - den ska upp på ett staffli var det tänkt. Kassalådan är till pengar som i bästa fall kommer in. I platspåsen bortanför lådan ligger duken i lila linnetyg som mamma hjälp till att sy. Och längst bort från kameran är de hängen som inte fick plats på svarta tavlan monterade på kartong i tomma cd-fodral (egen idé).

Nåväl - det blir väl än värre kaos till helgen att hålla ihop allt detta förmodar jag. Men det ska absolut bli kul. Och har du vägarna förbi Kinnekulle så kom gärna och säg hej!
Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar