Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


söndag 10 juli 2011

Jag har blivit "citerad" :)

Ha! Upptäckte häromdagen att ett av mina blogginlägg blivit citerat - eller man kan väl säga plankat - av Peter Holkko som skrivit för jnytt.se.

Kolla paragraf fem i artikeln på www.jnytt.se och jämför den med första stycket i det här blogginlägget om Steve Jobs och hans universitetsutbildning i kalligrafi! Så gott som identisk med några ord i början ändrade. Peter Holkko har klippt-o-klistrat... :)

Lite kul är det faktiskt. Fast det vore ju roligare om folk skrev sina artiklar själva!
Marie

2 kommentarer:

  1. Nämen! Jag känner Peter... Ska prata med honom!!! Man ska ge folk kredd om man "lånar"...

    SvaraRadera
  2. Äsch, det är ingen fara! Tyckte mest det var kul :) Dessutom är det ju bara två meningar, typ!

    SvaraRadera