Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


fredag 8 juli 2011

Mer personligt

Vad skulle du vara om du vore...

En bok?
Eh... Förmodligen nån facklitteratur, nåt "Gör det själv" typ. Har blivit mycket sånt ett tag nu. Och jag gillar't!

En sång?
Avskyr schlager, men jag vore nog precis just det... förutsägbar, pålitlig, inte alltför spännande. Fast med viss hit-potential! :)

Ett husdjur?
Ah - en katt så klart! Vig, egensinnig, gör som dom vill, klarar sig på egen hand. Definitivt!

Ett vilt djur?
Eremitkräfta kanske? Ibland när jag hamnar "i zonen" och verkligen skapar något så försvinner världen runt omkring... och man går omkring i sitt egna lilla "skal". (Lite långsökt kanske! :)

En färg?
Pastellgrönt. Älskar grönt. Inte nödvändigtvis på kläder och så, men det är en vacker färg. 

Ett musikinstrument?
Hm... gitarr spelade jag ju i musikskolan i sex år men jag känner mig inte som en gitarr direkt (okay, det lät konstigt). Men visst - många strängar och  bred repertoar - varför inte?

Ett yrke?
Ja, jösses - jag vet fortfarande inte vad jag ska bli när jag blir stor. Nåt kreativt som samtidigt kräver logik. Och nåt som inte kräver att man spenderar hela dagen framför datorn. Förslag, någon?

En tidpunkt på dagen?
Tidig morgon. Älskar morgonen. Särskilt på sommaren.

Ett naturfenomen?
Hmm. Inte ett vulkanutbrott för jag exploderar i stort sett aldrig. Inte stormar jag så mycket heller. Kanske en havsbris - på stadig rörelse framåt i lagom fart.

En känsla?
Eureka!-känslan. Ögonblicket då insikten kommer från ingenstans. Finns inget bättre.

En maträtt?
Köttbullar. Men skippa lingonen, ge mig saltgurka i stället! :)

En efterrätt?
Chokladmousse utan tvekan.

En fritidssysselsättning?
Simning. Det rensar skallen och laddar batterierna. Och är bra för nacke och rygg!

En kroppsdel?
Handen (så klart!).

En plats i naturen?
Tidig morgon på en strand vid Vänern. Sand som börjar bli varm att borra ner tårna i, sträva klippor att luta sig mot, kluckande vågor, fåglarnas kvitter och doften av tall, sol och vatten. Och inte en människa i närheten.

Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar