Bloggen har flyttat!

Denna blogg har flyttat och är numera integrerad i min ordinarie hemsida. Du hittar den på www.kalligrafi.com/blogg.

Inläggen här på Blogger kommer att ligga kvar tills vidare, men nya inlägg kommer bara att publiceras på den nya bloggen. Hoppas att du kommer att följa mig där i stället!

Hälsningar Marie


onsdag 24 augusti 2011

Ny webbshop på gång!

För ett tag sedan övertalade jag migsjälv att lägga ner lite tid på att bygga upp en "egen" webbshop (utöver den jag redan har på signerat.se). För att sälja mina smycken, alltså.

Att skriva bra beskrivningar, använda rätt ord för sökmotoroptimering, välja rätt kategorier och mappstruktur osv är på sätt och vis ett jobb som passar mig när hjärnan arbetar i logiskt läge, men jag insåg nog inte riktigt vilken tid det skulle ta när jag bestämde mig för att sätta igång...

Men nu är den snart på G i alla fall. En liten förhandstitt kommer här:


Jag måste betala för ett helt år i taget, men det handlar inte om så hemskt mycket pengar ändå. Light-versionen av webbshoppen från textalk.se känns väldigt prisvärd, och jag måste säga att tjänsten i sig är både lätt, överskådlig och bra! Mycket nöjd hittills!

Återkommer med besked när det är dags att slå upp portarna. Förhoppningsvis kommer det att ge något tillbaka också. Eller är jag helt ute och cyklar när jag tror att det borde funka att sälja mina etsade smycken med text och budskap i en egen butik nätet? Vad tror du?
Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar